.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش جریان انحرافی برای تاثیرگذاری«ویژه»در انتخابات
برکناری 12 فرماندار طی یکسال/ مازندران 2 فرماندار
جریان انحرافی لیست‌هایی از کاندیداهای مورد نظر خود را به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده است و امیدشان این است که با نفوذی که در بالا‌ترین مقام‌های اجرایی کشور دارند، بتوانند سهم قابل توجهی از کرسی‌های مجلس ...
برکناری 12 فرماندار طی یکسال/ مازندران 2 فرماندار

جریان انحرافی لیست‌هایی از کاندیداهای مورد نظر خود را به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده است و امیدشان این است که با نفوذی که در بالا‌ترین مقام‌های اجرایی کشور دارند، بتوانند سهم قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را برای حمایت از اهدافشان در آینده در اختیار داشته باشند...برکناری‌های بی‌مبنا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، این شائبه را قطعی می‌کند که تغییرات جریان انحراف برای ایجاد تبعیض در سطح انتخابات آزادانه در کشور است.

عاقبت برکناری‌های پی در پی فرمانداران، نمایندگان مجلس را بر آن داشت تا وزیر کشور را تهدید به استیضاح کنند. در تازه‌ترین واکنش‌ها، حسن نوروزی در مقام رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: «اگر تعویض فرمانداران ادامه پیدا کند سئوال و استیضاح وزیرکشور کلید خواهد خورد و لذا معتقدم وزیر کشور باید در مورد تغییر فرمانداران مقاومت کند». او از تلاش جریان انحرافی برای ورود نیروهای خود به صحنه انتخابات خبر داد که در این راستا خواهان گذاشتن نیروهای خودی در فرمانداریهای سراسر کشور هستند.

پرویز سروری مسئول کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی نیز به نامتعارف بودن این تغییرات اشاره می‌کند و به «فردا» می‌گوید: عموماً دولت‌ها حداقل ۷، ۸ ماه قبل از هر انتخابات دفتر تغییراتشان را می‌بندند تا بعد از انتخابات. اما اینکه در حال حاضر دو سه ماه تا انتخابات باقی مانده و این فضای تغییرات همچنان وجود دارد و حتی فرماندار و استاندار عوض می‌شود، امر متعارفی نیست. همیشه در نزدیکی انتخابات تغییرات خیلی کمتر از این بوده است.

محسن یحیوی عضو جامعه اسلامی مهندسین نیز تغییر استانداران و فرمانداران در راستای ارایه لیست کاندیداهای جریان انحرافی به شهرستان‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: بر اساس آنچه که ما گزارش داریم، جریان انحرافی لیست‌هایی از کاندیداهای مورد نظر خود را به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه ارسال کرده است و امیدشان این است که با نفوذی که در بالا‌ترین مقام‌های اجرایی کشور دارند، بتوانند سهم قابل توجهی از کرسی‌های مجلس را برای حمایت از اهدافشان در آینده در اختیار داشته باشند.

آخرین فرد برکنار شده

فرماندار ری آخرین برکناری در فرمانداری‌های کشور بود، جعفر فرجی که پیش از برکناری خود از فشارهای جریان انحرافی بر خود پرده برداشته بود، با ادامه مخالفت‌های خود با این جریان، صندلی ریاست در بالا‌ترین مقام فرمانداری ری را واگذار و به جرگه اخراجیون پیوست. این دانش آموخته علم و صنعت که در زمان انتخابات به عنوان جوان اول ستاد احمدی‌نژاد شناخته می‌شد، در سال‌های گذشته یکی از اعضای اصلی گروه مشاورین جوان رئیس جمهور نیز به شمار می‌رفته است.

با برکناری فرجی، شائبه نقش جریان انحرافی در کنار گذاشتن فرمانداران غیر خودی، بر همگان به یقین تبدیل شد اما تمدن استاندار تهران همچنان با قاطعیت می‌گوید که برکناری فرمانداران، ابدا پروژه جدید جریان‌های انحرافی نیست.

اما موج تغییرات فرمانداران در آستانه نهمین دوره انتخابات مجلس گواه چیز دیگری است و خبر از برنامه‌های این جریان برای انتخابات آتی می‌دهد.


همه برکناری ها

در ذیل به نمونه‌هایی از برکناری فرماندار‌ها در یک سال گذشته اشاره می‌کنیم، لازم به یادآوری است که بیشترین برکناری‌ها، در ۸ ماه گذشته از سال جدید و نزدیکی به انتخابات انجام گرفته است.

• آبان ۱۳۸۹ حسین سالاری فرماندار سیریک برکنار شد.

• دی ماه ۱۳۸۹ مهدی ایران‌نژاد فرماندار قشم برکنار شد.

• اردیبهشت ۱۳۹۰ حسین قاسمی فرماندار شیراز به دیل افشاگری درباره زمین‌خواری‌های فردی به نام الخوری و ارتباط این فرد با جریان انحرافی از سوی روح‌الله احمدزاده استاندار شیراز برکنار شد.

• خرداد ۱۳۹۰علی بابایی کارنامی فرماندار ساری به دلیل بد آمدن استخاره برکنار شد.

• تیر ۱۳۹۰ در پی تداوم سیر عزل و جابه‌جایی فرمانداران شهرستان‌های خوزستان در اقدامی غیر منتظره محمدرضا آملازاده فرماندار شوش‌تر از سمت خود عزل شد. عزل وی به دلیل مقاومت در مقابل طرح انحلال شورای شهر شوش‌تر در شورای حل اختلاف انجام شده بود.

• تیر ۱۳۹۰ مرتضی وحیدزاده فرماندار شهرستان فراهان برکنار شد.

• شهریور ۱۳۹۰ یدالله افشار مقدم فرماندار بابل برکنار شد.

• شهریور ۱۳۹۰ تیمور یزدان‌شناس فرماندار گناوه برکنار شد.

• مهر ۱۳۹۰ عباس تبرکی فرماندار کنگان رسما برکنار شد.

• آبان ۱۳۹۰ جعفر فرجی فرماندار شهرستان ری به دلیل بیان فشار جریان انحرافی به خود، رسما برکنار شد.

• آبان ۱۳۹۰ محمد خانچی، فرماندار مسجدسلیمان برکنار شد.

حسن نوروزی با انتقاد شدید از روند برکناری‌های فرماندار‌ها، می‌گوید که می‌بایستی پیش از این‌ها جا به جایی در فرمانداری‌ها انجام می‌شد، نه در چند ماه باقی مانده به انتخابات.

وی گفت: برکناری‌های بی‌مبنا در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، این شائبه را قطعی می‌کند که تغییرات جریان انحراف برای ایجاد تبعیض در سطح انتخابات آزادانه در کشور است.

نوروزی به دولتمردان توصیه کرد که با آبروی نظام بازی نکنند و اجازه دهند انتخابات همچون گذشته با آرامش برگزار شود. اگر این اقدامات وزیر کشور دلیل سیاسی هم نداشته باشد، سیاسی تلقی می‌شود.

نوروزی با اشاره به دلمشغولی‌هایی که با برکناری فرماندار‌ها برای کاندیدا‌ها به وجود می‌آید، گفت: برای ثبات خاطر در انتخابات نیاز به آرامش در کشور داریم، خوشبختانه معاون سیاسی وزیر کشور قول‌های مساعدی در جهت برطرف کردن اینگونه دغدغه‌ها داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.

وی به وعده‌های سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور در جمع اعضای کمیسیون مبنی بر پایان دادن به برکناری فرماندار‌ها اشاره و عنوان کرد: ما نیز در‌‌ همان جلسه به ایشان اعتماد کردیم و امیدواریم که دیگر شاهد چنین برکناری‌های بی‌موردی در سطح فرماندار‌ها نباشیم.

با وعده معاون وزیر مبنی بر اتمام برکناری فرماندار‌ها در آستانه انتخابات، باید منتظر ماند و دید سایه شایعاتی پیرامون نقش جریان انحرافی در کنار گذاشتن فرمانداران غیرخودی! برطرف خواهد شد و انتخاباتی بدون حضور این جریان منحرف را شاهد خواهیم بود؟ در غیر این صورت باید منتظر واکنش های سخت مجلس باشیم./  فردا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 10 آذر 1390
باسلام شما که اطلاع ندارید چرا دروغ تحویل مردم می دهید آقای یداله افشار مقدم فرماندارسابق بابل بارها بودکه تقاضای استحفا ازمقام ارشداستان جناب آقای مهندس طاهایی کرده بود لطفآ اطلاع رسانیتان را کامل انجام دهید
نا شناس 10 آذر 1390
من کامند فرمانداری بابل هستم مطمعا باشید فرماندار جدید بابل حتی تو وگروه انحرافی نیست که هیچ حتی به کریمی هم نگاه هم نمیکنه اون ....
پدرام 10 آذر 1390
باز هم منحرف شدی فرماندار ساری ری و ... چی ؟!!
نا شناس 10 آذر 1390
خدایی افشارمقدم بابل خودش به نتیجه رسیده بود نباشه حالا جریان انحرافی اگرافشارراکنارگذاشت چرا یک سرهنگ سپاه راجاش گذاشته؟خبری بزنید که باعقل جوردربیاد
نا شناس 10 آذر 1390
عزیز استعفا نه استحفا چرا غلط مینویسی به خورد مردم میدی. جوش نزن درست میشه
نادری 10 آذر 1390
اقای بابایی کارنامی درحد واندازه های فرماندار مرکز استان نبودند.خوبه این جریان انحرافیه بقول مامازندرانیها دستک ماسی شده براتون.
تقوی 11 آذر 1390
نیاز به طرح این موضوعات بی اساس نیست چرا که وقتی صندوق دار اصلی .....
سجاد 11 آذر 1390
از فرماندار ارزشي و ولايي سوادكو سردار سرافراز جناب اقاي صمديان نام نبرديدشخص ليدر جريان انحرافي در خصوص كنار گذاشتن ايشان دخالت نمودند وايشان را مظلومانه از خدمت به مردم منع كردند وحتي براي اين سردار سرافراز سپا مراسم تود يع هم برگزار نكردند و جا يگزين ايشان باحمايت ويژه ليدر انحرافي وشخص جوانفكر كه اقازاده جوانفكر كه دانشجوي دانشگاه ازاد سوادكو بودند به اين پست گمارده سدند0
نا شناس 11 آذر 1390
ببین شمال نیوز در مورد این فرماندار آقای مهدوی اینطور ننویس من همیشه خبراتو قبول داشتم ولی این خبرت دروغه ... از گروه انحرافی بود ولی مهدوی مرده ،تو خطه ولایت فقیه مهدوی مطمعا باش میتونه بالو به کمک ما کارمندان فرمانداری درست کنه اگه او نتونه مطمعا باش هیچکی نمیتونه . تو رو خدا دیگه اسم افشار رو نیار که ... بد میشه به خدا تازه فرمانداری اون شور و حرکت رو به جلوشو برای پیشرفت شهرستان شروع کرده
نا شناس 11 آذر 1390
سهم گیلان از تغییر فرمانداران جواد شفیعی ثابت عضو جریان انحرافی و جناب سرهنگ سعادتمند داوودی ماسالی فرمانده سابق و بازنشسته سپاه رشت بود که اولی به پست فرمانداری شفت و دومی به فرمانداری ملک انزلی رسیدرسید
موسوی 12 آذر 1390
بهت قول میدهم تاشب عیدفرماندارشهرستان تازه تاسیس سرکارهست!!!
نا شناس 12 آذر 1390
قدري انصاف داشته باشيدازخدابترسيد بدون اطلاع دورغ بخورد خواندگان ندهيد حسب شناختي كه من ازمهدوي دارم اوسربازولايت وباوساطت فردي پست فوق رانپذيرفت اقاي افشاربركنارنشدباتقاضاي خودش جابجاشد بازارگرمي را تعطيل كنيد خداعالم است
نا شناس 12 آذر 1390
جالبه که سپاه بعنوان نهادی مقدس و مورد علاقه مردم از یکسو با خبرگزاری فارس و روزنامه جوان و سایتهای جوان انلاین و ... بر طبل جریان انحرافی می کوبد از سوی دیگر نیروهایش را با حکم همین جریان بصورت بسیار گسترده در استانداریها و فرمانداریهای کشور نفوذ داده است.
نا شناس 13 آذر 1390
مهدوی که پاسداره چطور با حکم جریان انحرافی فرماندار شهر مهم شده
مطلع 13 آذر 1390
بنده خداها دنبال چه هستند؟ اونایی که پنجشنبه ها "دفاترکارشون وول میکنندوبه تهران میرن،وصل به آقای"م"هستند!
یه سرکی بزنیدتاببینیدکدوم فرماندارپنجشنبه ها"حضورنداره؟
asad 16 آذر 1390
قمه زنی درشهرسورک که امسال رانمیبایست مهارنمود!
تا به کی " این صورت میپذیردو کسی به فکر تشکیل جلسه ای برای مدیریت این امرنیست؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.493 seconds.